سرفصل بندی رزومه

مشخصات فردی (Personal Information): اغلب رزومه ها با این بخش آغاز می شوند. آنچه می بایست در این بخش ذکر شود شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیک می باشد.

 انگیزه فردی (Personal Profile): وارد کردن انگیزه در رزومه امری سلیقه ای بوده و ضروری محسوب نمی گردد. آنچه در بخش انگیزه فردی به نگارش در می آید، تصویری کلی و گویا از متقاضی می باشد که به طور جزئی تر در سایر بخش های رزومه ذکر می شود.

تحصیلات (Education): این بخش شامل تمام سوابق تحصیلی و علمی فرد متقاضی از مقطع دبیرستان تا آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده متقاضی بوده و نام مراکز علمی، رشته ها، گرایش ها و زمانبندی هر دوره تحصیلی را در بر می گیرد. 
لازم به ذکر است که ذکر مقطع در حال تحصیل فرد متقاضی الزامی می باشد.

تجربیات کاری (Work and Professional Experiences): تمامی سوابق کاری و حرفه ای فرد متقاضی در این بخش قرار می گیرد. لازم به ذکر است که سوابق کاری قید شده می بایست در بر گیرنده تاریخ شروع و خاتمه کار، سمت یا عنوان کاری، نام محل اشتغال، آدرس و اطلاعات تماس محل کار، شرح مختصری از وظایف و نیز نحوه انجام کار (تمام وقت یا پاره وقت) باشد.

 انتشارات و مقالات (Publications): تمامی کتاب ها و مقالات منتشر شده و یا ارائه شده متقاضی در کنفرانس ها و یا سمینارهای مختلف به همراه زمان انتشار هر یک از آن ها در این بخش قرار می گیرند. بهتر است خلاصه ای از این مقالات به رزومه فرد متقاضی ضمیمه باشد.

سایر اطلاعات (Additional Information): الزامی برای نگارش این قسمت وجود ندارد. اما چنانچه ارائه توضیحات اضافی در مورد سوابق تحصیلی و شغلی فرد متقاضی مورد نظر باشد، این بخش به رزومه اضافه می گردد.

علائق (Interests): لازم است تمایلات شخص متقاضی در زمینه های مختلفی اعم از ورزشی و یا هنری در این بخش نگاشته شده و سوابق حرفه ای در هر یک از این زمینه ها ذکر شود.

 معرف ها (References): معرف ها در واقع همان اساتید فرد متقاضی می باشند که توصیه نامه های او را تکمیل نموده اند. به یاد داشته باشید که ذکر نام و نام خانوادگی، رتبه، درجه تحصیلی، آدرس و اطلاعات تماس معرف ها الزامی می باشد.

لازم به ذکر است که در برخی موارد، بخش های دیگری نیز به تناسب به رزومه متقاضی اضافه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.