کیفیت زندگی در استرالیا

کیفیت زندگی ساکنین استرالیا بعنوان بهترین نوع زندگی در دنیا تعیین گردیده است و به همین دلیل هزینه زندگی در این کشور بالاست. البته برای کسانی که در استرالیا کار میکنند این مسئله زیاد محسوس نمیباشد چون درآمد نیز به نسبت سایر کشورها بالاتر میباشد، ولی برای دانشجویان این مسئله مهمی میباشد به خصوص در ابتدای مهاجرت به استرالیا که هنوز شغلی ندارند.

نرخ بیکاری در این کشور حدود 5.1% بوده در حالیکه این عدد در آمریکا 9.8 % می باشد.

محیطهای تمیز و سرسبز ، دانشگاههای تراز اول دنیا با شرایط آسان برای ورود ٬دسترسی به انواع مواد غذایی با کیفیت بالا ، دسترسی به خدمات درمانی رایگان و بسیاری نکات مثبت دیگر این کشور را به یک محیط جذاب برای زندگی و هدف اول مهاجرین تبدیل کرده است.

طی آمار سازمان ملل که هر ساله منتشر می شود ، شهرهای ملبورن ، پرت ، آدلاید و سیدنی جزو 10 شهر برتر دنیا برای زندگی معرفی شده اند.

 

ویزای 457 استرالیا

ویزا ی457 استرالیا

نوعی ویزای موقت کشور استرالیا محسوب می گردند که متقاضیان کار در استرالیا را قادر خواهد ساخت تا حداکثر تا 4 سال در کشور استرالیا اقامت نمایند.

اخذ ویزای 457 استرالیا شامل سه مرحله است:

مرحله اول:sponsorship

در این مرحله کارفرمای شما می بایست به عنوان سازمان و یا شرکتی که می تواند جهت ویزای 457 اقدام نماید این مرحله از پروسه اخذ اقامت موقت استرالیا،می بایست توسط کارفرما صورت گیرد.

مرحله دوم:nomination

کارفرما شغل مورد نظر را برای داوطلب ویزای 457 ارائه می نماید.

مرحله سوم:visa application

فرد متقاضی شغل می بایست جهت انجام مربوط به اداره مهاجرت که در طی آن ویزای 457 ارائه می گردد،اقدام نماید.


شرایط تحصیل در استرالیا


استرالیا از جمله کشورهایی است  که سرمایه گذاری زیادی جهت تولید علم کرده است و طبیعی است که دانشگاه های زیادی که در این کشور وجود دارد، انتخاب دانشگاه را برای دانشجویان بسیار سخت خواهد کرد.


هشت دانشگاه برتر استرالیا که به گروه هشت معروفند و از لحاظ رتبه جهانی در شرایط خوبی قرار دارند نسبت به سایر دانشگاه ها شرایط سخت تری نسبت به سایر دانشگاه ها دارند و این مطلب به هیچ عنوان به معنی شرایط آسان پذیرش دانشجو در سایر دانشگاه ها نیست !

ویزای توریستی استرالیا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی استرالیا

  1. شناسنامه ایرانی
  2. پاسپورت
  3. یک قطعه عکس رنگی 6 در 4
  4. کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از نظام وظیفه برای متقاضیان مرد ( 18 تا 50 سال )
  5. مدارک مالی که توانمندی متقاضی را برای گردشگری در استرالیا را نشان دهد مانند گردش مالی حساب بانکی
  6. گواهی اشتغال به تحصیل در صورت دانشجو بودن متاضی ، قرارداد کاری در صورت اشتغال ، مجوز کسب ، مدارک تاسیس شرکت و ... در صورت کارفرما بودن متقاضی

تذکر 1 :  اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از تاریخ درخواست سفر به استرالیا باشد.

تذکر 2 : در صورتی دارای دعوتنامه هستید، دعوتنامه ، مدارک تابعیت و آدرس کامل اقوام یا آشنایان ساکن استرالیا را به مدارک خود ضمیمه کنید.

نکته : زمان رسیدگی به درخواست ویزای گردشگری استرالیا متغیر است ولی در صورت تکمیل بودن پرونده و مدارک معمولا پس از حدود 3 تا 5 هفته به درخواست رسیدگی خواهد شد و مشخص میگردد که فرد متقاضی واجد دریافت ویزای توریستی استرالیا میباشد یا خیر.

ویزای 489 استرالیا

ویزای استرالیا – کلاس 489

اقامت موقت استرالیا از طریق مهارت و تخصص با اسپانسر یک ناحیه یا اقوام درجه یک

ویزای 489 ویزای اقامت موقت ایالتی 4 ساله ی استرالیا برای متقاضیانی است که نتوانسته اند از طریق ویزاهای تخصصی مستقل برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. ویزای 489 در واقع یک ویزای امتیازی است. این ویزا ویزای اقامت موقت با قید و شرط استرالیا می باشد که برای 4 سال اقامت موقت استرالیا را به فرد متقاضی اعطاء می کند شرط صدور این ویزا تعهدی است که متقاضی به یکی از ایالت های استرالیا می دهد که به مدت 2 سال اول ورودش در آن ایالت خاص کار و زندگی کند.

دریافت کنندگان ویزای 489 باید

اولا : در 2 سال اول ورود به استرالیا در آن ایالت (منطقه) اسپانسر کننده زندگی کنند .

ثانیا : یک سال از 2 سال را در آن ایالت به صورت تمام وقت کار کنند.

همچنین اگر یکی از اقوام درجه یک (پدر و مادر-خواهر و برادر-عمه-عمو-خاله- و دایی) شما و یا همسرتان مقیم استرالیا بوده و در ایالت مورد نظراداره ی مهاجرت زندگی کنند ، می توانند به مجموع امتیازات شما 10 امتیاز اضافه کرده و اسپانسر (حامی) شما شوند و شما را برای دستیابی به این نوع ویزا کمک کنند . 
داشتن اسپانسرشیپ منطقه ای یا فامیلی در این نوع ویزا 10 امتیاز به متقاضی می دهد و این 10 امتیاز برای کسانی که امتیازشان از حد نصاب یعنی 60 امتیاز کمتر است خیلی مفید و موثر است .در این حالت با اضافه شدن 10 امتیاز، در صورتی که شما 50 امتیاز از سایر موارد کسب کرده باشید به راحتی می توانید از این روش اقدام کرده و ویزا دریافت کنید .